· 

Pastelkrijt

 

 

Als eerste begin je altijd met het aanschaffen van pastelkrijt. Maar wat is nou de beste keus? 

 

Zelf ben ik er nog niet heel erg lang mee bezig, maar vind het erg leuk!

 

Omdat ik nog maar net begon heb ik gewoon een simpel doosje met de action gekocht, dat ongeveer maar rond de 2.- koste. Wat me erg goed beviel, de kwaliteit was natuurlijk wel wat minder want het brokkelde een beetje af. Maar dat is uiteraard wel logies voor die prijs.  

 

En als je naar beneden scrolt zie je meer over hoe je het moet doen en de technieken.

Maar wat kan je er allemaal mee doen? En hoe moet het? 

Als eerste moet je de techniek een beetje onder de knie krijgen. 

Je zet een streep met een krijtje op een stuk papier, dan veeg je er op met je vinger. 

Nu heb je al een begin, ja kan dan gaan oefenen met overgangen. Z

et nog een streep met een ander kleurtje pastelkrijt er onder of boven, veeg dat ook uit met je vinger. 

Zorg dat de kleuren elkaar raken. Dan kan je beetje bij beetje dingen na gaan maken.

Kijk bijvoorbeeld voor ideeën op Printerest.

 Zelf heb ik daar ook een account genaamd

' Handlettering en Art'.

Zou erg leuk zijn!

 



4 verschillende technieken:

1. Bij veel pastelkrijt tekeningen maak je gebruik van weerspiegeling. Ook bij tekening 1, daar is een meer getekend met zons op- of ondergang.                                                                                        

 2. Bij tekening 2 is er een begin van een oceaan getekent, met een heldere kleurige lucht en rotsen in de zee. De eerste tekening heb ik zlef gemaakt. De details zijn erg sterk maar ik ben alleen niet zo fan van de rotsen, die waren erg lastig na te tekenen. Maar oefening baart kunst!

3. Hier zie je een stad met torens in de verte. Met een oplopende blauwe lucht. Dit is een van de basis technieken, dus ook niet heel moeilijk om na te maken. Je moet wel eerst de lucht en dan de torens tekenen.

4. Dit een een opgewonden dolfijn die zin heeft op in de zee een bommetje te maken! Achter hem komt de zon op. Ik vind zelf dat de tekeningen niet op elkaar lijken, dus heb ik er mijn eigen draai maar van gemaakt. Deze techniek is zeer zeker moeilijker en zou ik zelf pas mee beginnen als je al vaker geoefend hebt.

 


Succes hopenlijk zullen er nog veel mooie tekeningen uitkomen!!

Commentaren: 0