Pouring art

Schilderen kennen we wel, maar wat is Pouring?


Eigenlijk is het kort en simpel gezegd, verf gieten. Maar dan met moeilijkere ingrediënten. Ik zal jullie een paar 

voorbeelden hiernaast laten zien.


De soorten ...


Pouring is eigenlijk altijd wel abstract. Dat betekent dat je 

niet precies kan zien wat het is. Dus ziet iedereen iets 

anders. Dat vind ik altijd erg mooi. 


Voor Pouring ongeveer hetzelfde nodig qua materialen 

behalve:

• Gesso

• Hars 

• Rietje

• Eventueel bladgoud


Maar hoe ga je te werk?


Er zijn veel verschillende manieren, waardoor je misschien niet meer weer hoe je moet beginnen. Maar het is het best eerst te starten met verf van de action. Dan kun je kijken of je het leuk vind, of vaker wil doen.


Ik vind het het handigste om gesso, verf, water en vernis in een beker te gieten. Deze zet ik op de kop op mijn schilderij, en je bent klaar.




De verschillen

Je ziet ook dat ik verschillende heb gemaakt. De schilderijen die recht op staan, heb ik als eerst gemaakt. De schilderijen die liggen heb ik vorige week gedaan. 

Je ziet duidenlijk verschil. Het ene is doffer, en oog minder als het andere. Dat heeft meer kleur en helderheid. In de liggende heb ik gesso gebruikt en een betere verhouding van de ingrediënten. In de staande ging dat minder goed.


Gebruiksaanwijzing in stappen..

1. Leg je benodigdheden klaar.

2. Plaats je canvas of andere basis iets hoger als de ondergrond.

3. Begin met het samenstellen van het mengsel. (Water, verf, gesso, vernis)

4. Roer het goed! Anders komen er klontjes can de verf in het mengsel en dat is te zien in het resultaat.

5. Giet wat van een basis kleur in een bekertje (ik gebruik vaak zwart of wit).

6. Voeg dan om en om de gewenste kleuren toe in het bekertje.

7. Voeg als laatste nog een klein beetje van de basis kleur toe.

8. Pak ( in het geval van een canvas ) je canvas op de kop vast. Zet het bekertje ertegen en draai het om.

7. Nu kan je beginnen met draaien van e canvas.

8. Laat het nu drogen, en dan ben je klaar!


Veel succes!!

Reactie schrijven

Commentaren: 0